DOBITE. PRIPRAVTE SA. STARTUJTE.

Vitajte v novej ére elektromobility

Dobite. Pripravte sa. Startujte.

Solterra, stvrté SUV v nasom európskom portfóliu, je nase prvé SUV s nulovými emisiami. Jeho názov vznikol spojením dvoch latinských slov: Sol (slnko) a Terra (zem), ktoré vyjadrujú túzbu spolocnosti Subaru po zodpovednej mobilite vdaka vyuzívaniu nových, alternatívnych technológií.

Solterra vychádza z filozofie "dynamického, solídneho a odváznejsieho" dizajnu spolocnosti Subaru, v ktorom sa funkcia snúbi s formou, ale funkcia je vzdy na prvom mieste. Vpredu nájdeme typické prvky dizajnu Subaru, ako je ikonická sestuholníková mriezka chladica ci predné svetlá v tvare písmena C (ktoré prvýkrát v prípade vozidla Subaru obsahujú LED svetlomety s viacerými projektormi). Na okrajoch predného nárazníka sa nachádzajú nasávacie otvory, ktoré nie sú len ozdobou, ale prispievajú aj k jazdným parametrom vozidla. Vsetky tieto aerodynamické dizajnové prvky optimalizujú prúdenie vzduchu a redukujú rusivé vplyvy a hluk v záujme pôzitku z jazdy.

Vdaka novému dizajnu ponúka Solterra priestranný a dômyselne usporiadaný interiér, ktorý vyzaruje pocit pokoja a harmónie. Ukazovatele sú umiestnené vyssie, aby boli lahko citatelné, a prístrojová doska je polozená nizsie, co zdôraznuje otvorený a velkorysý priestor v kabíne. Stredová konzola plynule nadväzuje na 12,3-palcový centrálny displej. Vdaka malému poctu spínacov je vsetko maximálne intuitívne. Solterra má vo výbave prémiový audiosystém Harman Kardon, urcený výhradne pre verziu Subaru. Pocit priestrannosti este zdôraznuje velké stresné okno. Vdaka chýbajúcemu stredovému tunelu majú cestujúci vzadu dostatok miesta na sedenie, pricom kabína ponúka mnozstvo úlozných priestorov.

STVORENÁ, ABY CHRÁNILA TÝCH, CO SÚ V NEJ, AJ TÝCH VONKU

Solterra prichádza s novým balíkom bezpecnostných prvkov Subaru Safety Sense, starajúcich sa o celkovú bezpecnost v este sirsom spektre situácií. Ak sa pred otvorením dverí zozadu blízi iné vozidlo, nový asistent bezpecného vystupovania vás upozorní, aby ste pred otvorením dverí a vystúpením z vozidla pockali, az nebezpecenstvo pominie. Úplne nový model Solterra má vo výbave aj systém automatického brzdenia pri cúvaní, ktorý pocas cúvania deteguje iné vozidlá alebo chodcov v priestore za vozidlom. Systém vás upozornuje na ich prítomnost, cím znizuje riziko kolízie. Vdaka mnozstvu ultrazvukových senzorov a kamier po obvode modelu Solterra budete mat k dispozícii 360-stupnový pohlad z vtácej perspektívy, ktorý vám umozní sledovat celé okolie vozidla a zaistit tak bezpecnost vsetkých - ci uz vo vozidle alebo mimo neho. Solterra je vybavená aj Systémom monitorovania vodica, ktorý vdaka technológii rozpoznávania tváre upozorní vodica, ak deteguje známky únavy na jeho tvári ci mikrospánku.

DOBRODRUZSTVO S POCITOM BEZPECIA

Batozinový priestor modelu Solterra s objemom 464 litrov (co postacuje na 3 velké kufre, 4 golfové bagy ci podobne velkú batozinu) obsahuje rôzne háciky a krúzky na zaistenie nákladu proti pohybu pocas jazdy. Funkcia S-Pedal umoznuje zrýchlovat aj brzdit iba zosliapnutím, resp. uvolnením plynového pedála. Úplne nový model Solterra ponúka 3 jazdné rezimy (Eco/Normal/Power) a má pácky pod volantom na rýchlu a dynamickú volbu rekuperácie energie pri brzdení, co je praktické pri jazde po klukatých cestách ci v nestabilných podmienkach. Vdaka dvom nezávislým 80 kW elektromotorom (po jednom na prednej a zadnej náprave) má Solterra k dispozícii výkon 160 kW a krútiaci moment 335 Nm, co jej umoznuje zrýchlit z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy.

ZDOLAJTE KAZDÝ TERÉN

Solterra si zachováva charakter pravého Subaru vdaka systému stáleho pohonu vsetkých kolies (AWD). Predný aj zadný elektromotor pohánajú vsetky 4 kolesá permanentne a hned od nulovej rýchlosti. Vo výbave nechýba ani zmodernizovaná verzia násho systému X-MODE. Vdaka systému X-MODE nemusíte byt offroadový expert - stací jednoducho stlacit tlacidlo a môzete zacat zdolávat cesty pokryté hlbokým blatom, snehom, ci dokonca strmé smyklavé svahy, bez rizika sklznutia. Pri strmom klesaní si môzete dobrodruzstvo vychutnat bez toho, aby ste museli chytat radiacu páku ci stlácat brzdový pedál - jednoducho drzte ruky na volante a nechajte vozidlo, aby za vás riesilo vsetky nárocné situácie. Solterra je vybavená novou funkciou regulácie záberu kolies Grip Control, ktorá naplno vyuzíva schopnosti dvoch nezávislých elektromotorov a zaistuje ideálne rozdelenie výkonu v záujme lepsieho záberu kolies. Aj napriek nízko polozenému tazisku má Solterra minimálnu svetlú výsku podvozka 210 mm.

Dobite. Pripravte sa. Startujte.

Subaru predstavuje elektrický pohon vsetkých kolies (AWD). Úplne nový model Solterra, pohánaný dvomi nezávislými elektromotormi s výkonom 80 kW, je pripravený odviezt vás kamkolvek.

Stvrté SUV v nasom európskom portfóliu je postavené na globálnej platforme e-SUBARU, ktorá v sebe nesie a chráni elektrickú pohonnú sústavu. Je navrhnutá tak, aby umoznovala nielen bezpecné ulozenie batérií pod podlahou, ale aby batérie zároven prispievali k tuhosti a pevnosti celej konstrukcie. Vdaka tomu je platforma modelu Solterra 1,2-krát pevnejsia a tuhsia nez platforma pouzívaná v benzínových a hybridných variantoch nasich SUV. V prípade kolízie sa energia nárazu prostredníctvom speciálnej konstrukcie rozlozí do viacerých smerov, cím sa odkloní od priestoru, v ktorom sa nachádzajú elektrické komponenty. Cestujúcich chráni karoséria s konstrukciou, ktorej priecna tuhost je o 200 % vyssia nez v prípade iných nasich modelov SUV.

Technické údaje modelu SOLTERRA (model pre japonský trh, podla meraní výrobcu)






Pohon prednej nápravy Pohon všetkých kolies
Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 690 x 1 860 x 1 650
Dĺžka priestoru pre cestujúcich (mm) 1,940
Šírka priestoru pre cestujúcich (mm) 1,515
Výška priestoru pre cestujúcich (mm) 1 160 (normálna/solárna strecha) 1 145 (presklená strecha)
Počet miest na sedenie 5
Rázvor náprav (mm) 2,850
Minimálny polomer zatáčania (m) 5.7
Minimálna svetlá výška (mm) 210
Hmotnosť vozidla (kg) 1,930 2,020
Celková hmotnosť vozidla (kg) 2,205 2,295
Dojazd na jedno nabitie (WLTC, japonská norma) (km) približne 530 približne 460
Motor Typ striedavý synchrónny elektromotor
Maximálny výkon (predný motor) (kW) 150 80
Maximálny výkon (zadný motor) (kW) - 80
Maximálny výkon (systém) (kW) 150 160
Hlavný pohonný akumulátor Typ lítiovo-ionový akumulátor
Celková kapacita (kWh) 71.4
Celkové napätie (V) 355
Maximálny výkon striedavej najíbajčky (kW) 6.6
Maximálny výkon jednosmernej nabíjačky (kW) 150
Riadenie elektrický posilňovač (EPS) na hrebeňovej tyči riadenia
Zavesenie kolies (vpredu/vzadu) vzpery s vinutými pružinami/dve priečne ramená
Brzdy (vpredu/vzadu) vetrané kotúčové/vetrané kotúčové
Pohonná sústava pohon predných kolies pohon všetkých kolies
Disky kolies 18-palcové 18-palcové / 20-palcové
Pneumatiky 235/60 R18 235/60 R18, 235/50 R20