HISTÓRIA SUBARU
Začiatky
1900’s
Korene značky Subaru siahajú ďaleko do minulosti
1940’s
Skúter Rabbit
RABBIT S-1 | |
Karoséria | |
Rozmery (D X Š X V): | 1 547 Mm X 545 Mm X 940 Mm |
Hmotnosť: | 75 Kg |
Motor | |
Technické Údaje: | Vzduchom Chladený, Štvortaktný Jednovalec S Rozvodom SV |
Vŕtanie X Zdvih: | 55 Mm X 57 Mm |
Zdvihový Objem: | 135 Cm³ |
Kompresný Pomer: | 5,0 : 1 |
1950’s
Založenie koncernu Fuji Heavy Industries
P-1 (Subaru 1500)
Karoséria | |
Rozmery (D x Š x V): | 4 235 mm x 1 670 mm x 1 520 mm |
Hmotnosť: | 1 178 kg |
Motor | |
Technické údaje: | vodou chladený, štvortaktný, štvorvalcový motor s rozvodom OHV |
Vŕtanie x zdvih: | 79,4 mm x 75,0 mm |
Zdvihový objem: | 1 485 cm3 |
Kompresný pomer: | 7,2 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 55/4 400 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 11/2 700 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s priečnym výkyvným ramenom |
Vzadu: | zavesenie kolies na tuhej náprave |
Subaru 360
Subaru 360 (model uvedený do predaja na japonský trh v máji 1958)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 2 990 mm x 1 380 mm x 1 300 mm |
Hmotnosť: | 385 kg |
Motor | |
Model: | EK31 |
Technické údaje: | vzduchom chladený, dvojtaktný, dvojvalcový sériový motor |
Vŕtanie x zdvih: | 61,5 mm x 60 mm |
Zdvihový objem: | 365 cm3 |
Kompresný pomer: | 6,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 16/4 500 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 3/3 000 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies so zosilnenou priečnou osou |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies na pohyblivej náprave |
1960’s
Subaru Sambar
Ľahká dodávka Subaru Sambar (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1961)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 2 990 mm x 1 520 mm x 1 300 mm |
Hmotnosť: | 530 kg |
Motor | |
Model: | EK32 |
Technické údaje: | vzduchom chladený, dvojtaktný, dvojvalcový radový motor |
Max. výkon (k pri 1/min) | 18/4 700 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 3,2/3 200 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s priečnym ramenom |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies na pohyblivej náprave |
Subaru 1000
Subaru 1000 Super Deluxe (model uvedený do predaja na japonský trh v máji 1966)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 3 930mm x 1 390 mm x 1 480 mm |
Hmotnosť: | 695 kg |
Motor | |
Model: | EA52 |
Technické údaje: | vodou chladený motor Boxer so 4 protibežnými, vodorovne usporiadanými valcami a rozvodom OHV |
Vŕtanie x zdvih: | 72 mm x 60 mm |
Zdvihový objem: | 977 cm3 |
Kompresný pomer: | 6,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 55/6 000 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 7,8/3 200 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s priečnym výkyvným ramenom |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies s priečnym ramenom |
1970’s
Subaru Leone
Subaru Leone (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1972)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 3 995 mm x 1 385 mm x 1 500 mm |
Hmotnosť: | 855 kg |
Motor | |
Model: | EA63S |
Technické údaje: | vzduchom chladený, štvorvalcový motor Boxer s rozvodom OHV |
Vŕtanie x zdvih: | 85 mm x 60 mm |
Zdvihový objem: | 1 361 cm3 |
Kompresný pomer: | 7,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 72/6 400 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 10,2/3 600 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies s pozdĺžnym ramenom, uhol sklonu 45° |
1980’s
Subaru Domingo
Subaru Domingo 4WD GS (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1983)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 3 410 mm x 1 870 mm x 1 430 mm |
Hmotnosť: | 880 kg |
Motor | |
Model: | EF10 |
Technické údaje: | vodou chladený, trojvalcový radový motor s rozvodom OHC |
Vŕtanie x zdvih: | 78 mm x 69,6 mm |
Zdvihový objem: | 997 cm3 |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 56/6 400 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 8,5/3 200 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies s pozdĺžnym ramenom, uhol sklonu 45° |
Prevodovka Subaru ECVT
Subaru Justy
Prvé Subaru Justy prišlo na trh vo februári 1984. Malé auto s pohonom všetkých kolies. To je možné len u značky Subaru. SUBARU Justy bol hatchback vyvinutý s cieľom dosiahnuť kombináciu špičkových jazdných vlastností a praktickosti. V roku 1987 sa doň, ako do prvého vozidla na svete, začala montovať elektronicky riadená bezstupňová prevodovka s elektromagnetickou spojkou (ECVT).
Subaru Justy 4WD RS (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1984)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 3 535 mm x 1 390 mm x 1 535 mm |
Hmotnosť: | 640 kg |
Motor | |
Model: | EF10 |
Technické údaje: | vodou chladený, trojvalcový radový motor s rozvodom OHC |
Vŕtanie x zdvih: | 78 mm x 69,6 mm |
Zdvihový objem: | 997 cm3 |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 63/6 400 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 8,5/3 600 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Vzadu: | nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Subaru Legacy
Subaru Legacy Touring Wagon VZ 4AT (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1989)
Karoséria | |
Rozmery (D x V x Š): | 4 690 mm x 1 500 mm x 1 690 mm |
Hmotnosť: | 1 210 kg |
Motor | |
Model: | EJ20 |
Technické údaje: | vodou chladený, štvortaktný Ottov motor typu Boxer so 16 ventilmi, pozdĺžne umiestnený vpredu |
Vŕtanie x zdvih: | 92 mm x 75 mm |
Zdvihový objem: | 1 994 cm3 |
Kompresný pomer: | 8,5 : 1 |
Max. výkon (k pri 1/min) | 150/6 800 |
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 17,5/3 200 |
Zavesenie kolies | |
Vpredu: | nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Vzadu: | dvojprvkové nezávislé zavesenie kolies s tuhou nápravou |
Model Legacy prekonáva medzinárodný rýchlostný rekord na 100 000 km
Značka Subaru kladie veľký dôraz na jazdný výkon. Práve z tohto dôvodu naši technici neustále vykonávajú testy za najrôznejších podmienok – na špeciálnych testovacích dráhach i verejných cestách. Subaru sa usiluje stále zvyšovať výkon svojich vozidiel. A to na základe dôkladných porovnávacích testov nových modelov vykonávaných pred ich uvedením na trh. Cieľom týchto výkonnostných testov je kontinuálne prekonávať existujúce rýchlostné rekordy pomocou inovatívnych technologických riešení.
V období od 2. do 21. januára 1989 dosiahla značka Subaru v arizonskom testovacom stredisku neďaleko mesta Phoenix senzačný rýchlostný svetový rekord na 100 000 km s vozidlom Legacy RS. Túto vzdialenosť prekonalo vozidlo za 447 hodín, 44 minút a 9,887 sekundy (cca 18 dní) pri priemernej rýchlosti 223,345 km/h. A to znamená nový svetový rekord!
Prekonávanie existujúcich rekordov
Prvá generácia 4-dverovej limuzíny Legacy RS s pohonom AWD a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou opakovane prekonávala svetové rekordy maximálnej rýchlosti. Týchto „automobilových rekordérov“ nakoniec čiastočne prestavali v súlade so smernicami medzinárodnej automobilovej federácie FIA (fr. Fédération International de l´Automobile), naďalej však zodpovedali masovo vyrábaným sériovým vozidlám. Prvú generáciu modelu Legacy vyvinuli s cieľom prekonať vtedajší svetový rýchlostný rekord na 100 000 km (60 000 míľ), ale aj medzinárodné rekordy kategórie A (ročne sa nesmie vyrobiť viac ako 5 000 kusov*), skupiny 1 (benzínový pohon), triedy 7 (1 500 až 2 000 cm³). * Pokus odštartoval hneď po ohlásení prvej generácie modelu Legacy, v tom čase ešte nebolo udelené povolenie na výrobu viac ako 5 000 kusov. Z toho dôvodu sa test vykonával v rámci kategórie A.
Dvaapolkrát okolo zemegule – bez prestávky
Arizonské testovacie stredisko je oválna pretekárska dráha s dĺžkou trate 9,182 km. Vozidlo by malo jazdiť 100 000 km bez prerušenia. Na základe takto získaných údajov sa vypočíta priemerná rýchlosť, do čoho sa započítavajú aj prestávky a prestoje. Počas celého testu sa môžu ľubovoľne meniť pneumatiky a vodiči. Pri tomto dlhodobom teste odštartovali tri vozidlá Legacy, ktoré absolvovali na oválnej pretekárskej dráhe arizonského testovacieho strediska zdanlivo nekonečných 10 891 kôl.
Prístroje ukazujú 100 000 km
Bolo ráno 21. januára 1989, konkrétne 3 hodiny 11 minút a 56 sekúnd. Od štartu uplynulo presne 447 hodín, 44 minút a 9,887 sekundy. Model Legacy porazil všetky konkurenčné modely. Trať s dĺžkou 100 000 km prekonal preukázateľne rýchlejšie než každé iné vozidlo pred ním. Tento výsledok bol pozoruhodný aj v tom, že všetky tri vozidlá Legacy prekonali predchádzajúci rekord o viac ako 10 km/h. Pokus o prekonanie existujúceho svetového rekordu bol súčasťou oficiálnej súťaže zorganizovanej federáciou FIA. Test sa uskutočnil v súlade s prísnymi pravidlami FIA. V súvislosti s ukazovateľmi rýchlosti a porotou sa najprv muselo získať oficiálne 1989.
1990’s
Subaru Impreza
Subaru Impreza (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1992)
Subaru Legacy Outback
Subaru Legacy Outback (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1995)
Subaru Forester
Subaru Forester (model uvedený do predaja na japonský trh v roku 1995)