Bezpečnosť
ADAC: Subaru EyeSight presvedčil v porovnávacom teste asistenčných systémov núdzového brzdenia
25 Aug, 201625 Aug, 201625 Aug, 2016
- Progresívny systém účinne bráni zrážke s chodcami
- Spoľahlivá bezpečnosť vo dne i v noci
- V teste lepší ako asistenčné systémy iných prémiových výrobcov
Chodci sú v cestnej premávke osobitne ohrozeným druhom: kolízia s autom má pre nich často veľmi ťažké následky. Moderné systémy núdzového brzdenia dokážu takýmto nehodám zabrániť. Progresívny asistenčný systém EyeSight od Subaru to zvláda excelentne a poskytuje spoľahlivú ochranu cez deň i v noci. K tomuto záveru dospel nemecký autoklub ADAC v aktuálnom porovnávacom teste.
ADAC si vzal pod drobnohľad systémy núdzového brzdenia modelov strednej triedy od šiestich značiek. Subaru Outback presvedčil so svojím, na dvojici kamier založeným systémom EyeSight na celej čiare.
Ako jediný v teste získal EyeSight plný počet bodov – a to nielen v jednej, ale rovno v troch hodnotených kategóriách. Asistenčný systém Subaru pomáha efektívne predchádzať nehodám nielen za svetla, ale aj v úplnej tme. Stereo kamery, inštalované za predným sklom, spoľahlivo rozpoznajú tmavo oblečeného chodca aj v prostredí bez pouličného osvetlenia a systém aktivuje núdzové brzdenie. Do rýchlosti 45 km/h dokáže nehodám úplne zabrániť, pri vyššom tempe aspoň výrazne zmierniť ich následky.
Kým systémy iných značiek sa spoliehajú na rôznu techniku senzorov, ako sú kamery, radary a mikrovlnné snímače, EyeSight funguje na čisto optickom princípe. Vývojári Subaru umiestnili po stranách vnútorného spätného zrkadla dve kamery, ktoré spoločne vytvárajú stereoskopický obraz.
Okrem autoklubu ADAC potvrdili excelentné fungovanie systému aj ďalšie nezávislé inštitúcie, ako napríklad americký Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Subaru s modelom Outback získalo od IIHS ako jediná automobilová značka najvyšší možný počet bodov za prevenciu čelného nárazu. Bezpečnostná technológia má totiž v USA vplyv aj na kategóriu poistenia automobilov a výšku poistného.