SUBARU e-BOXER

Pokročilá pohonná sústava Subaru

Systém SUBARU e-BOXER prispôsobuje pomer rozdelenia výkonu medzi špeciálne vyladeným 2,0-litrovým spaľovacím motorom s priamym vstrekovaním a elektromotorom tak, aby zodpovedal jazdným podmienkam. Výsledkom je tichá, hladká, hospodárna a výkonná jazda. A navyše, vďaka pozdĺžnemu usporiadaniu v osi vozidla, ktoré dopĺňa motor s nízkym ťažiskom a prirodzene vyvážený symetrický pohon všetkých kolies (AWD), dosahuje vozidlo lepšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou a vyššiu stabilitu počas jazdy

 


Motor SUBARU BOXER
  • Max. výkon: 110 kW (150 PS) / 5,600 - 6,000 rpm
  • Max. krútiaci moment: 194 Nm (19.8 kgfm) / 4,000 rpm

Elektromotor
  • Max. výkon : 12.3 kW (16.7 PS)
  • Max. krútiaci moment: 66 Nm (6.7 kgfm)

Rozbeh, jazda s malým zaťažením: Elektrický pohon

Vozidlo poháňa iba elektromotor. Jazda je tichá a hospodárna. Režim elektrického pohonu sa aktivuje v podmienkach, keď jazda na spaľovací motor nie je efektívna.*

Jazda pri strednom zaťažení: Jazda s pomocným elektromotorom

Vozidlo poháňa spaľovací motor spolu s elektromotorom, čo prináša komfortnú, hladkú akceleráciu.

Jazda pri veľkom zaťažení: Pohon spaľovacím motorom

Vo vyšších rýchlostiach, keď má spaľovací motor dobrú účinnosť, elektrický motor stojí a o pohon sa stará len spaľovací motor, ponúkajúci možnosť športovej, dynamickej jazdy. V prípade potreby elektromotor rekuperuje energiu, ktorá sa používa na dobíjanie akumulátora.

Spomaľovanie: Rekuperácia

Akumulátor sa efektívne dobíja rekuperovaním energie počas brzdenia a spomaľovania.

* Pozrite sa na podmienky

* V určitých jazdných situáciách sa môže spustiť spaľovací motor.
Prevádzka systému sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov, ako sú napríklad jazdné podmienky, stav cesty a stav vozidla.